מפעילי המעונות על חוק המצלמות: "המטפלות לא משתתפות בתוכנית ריאליטי"

ברקע המחלוקת על חוק המצלמות – ארגון חלמי"ש מבקשים מיו"ר הקואליציה לשקול מחדש את ההצעה שלדבריהם תותיר את הענף שסובל ממצוקת מטפלות, ללא כוח אדם בכלל: "המטפלות לא משתתפות בתוכנית ריאליטי. הן באות לעבוד"

בתחילת השבוע פרסם יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כ"ץ על כוונתו לחוקק חוק שיאפשר להכניס למעונות היום המיועדים לפעוטות בגילאים 3-0 מצלמות אונליין.

לפי הצעת החוק, המצלמות בפעוטונים יידגמו על ידי נציגות הורים אחת לחודש. צעד זה עורר התנגדויות והרמות גבה גם מצד חברים לקואליציה.

שר החינוך יואב קיש מסר בתגובה ליוזמץ כ"ץ: "נושא המצלמות בגנים הוא מורכב ורגיש מכל הבחינות. זה לא הזמן להצהרות לתקשורת בנושא".

הבוקר (רביעי) פנו ארגון חלמי"ש ליו"ר הקואליציה בבקשה שישקול מחדש את ההצעה שלדבריהם תותיר את הענף שסובל ממצוקת מטפלות, ללא כוח אדם בכלל. ""אנו מכירים אישית את המטפלות", כתבו מפעילי המעונות והוסיפו: "למרות התנאים, הן מוכנות לבוא ולעבוד. אבל לא בשביל לגלות שהן משתתפות בתוכנית ריאליטי בה כל הורה יכול לצפות בכל תנועה ותנועה שלהן. היכן צנעת הפרט? היכן זכויות העובדים? ובכלל, ממתי ההורים הם הריבון לקבוע מה מהווה עבירה על החוק ומה לא? האם רצוננו לוותר על ההיררכיה של מפעילים, מפקחות, נציגי עירייה ועוד?".

כזכור, לפני כחודש העלתה שרת החינוך לשעבר, ח"כ יפעת שאשא ביטון הצעת חוק להגנת הפעוטות והרחבת סמכויות הצפייה בהקלטות המצלמות במעונות היום. אז דחתה הקואליציה פה אחד את ההצעה.